město pro pěší a cyklisty zahuštěná městská struktura prostoupená životným parkem ve vazbě na řeku hustota a intenzita příjemná pro pěší, ne bezbřehost a rozvolněnost pro auta různorodě definované prostory využití magnetismu kulturních a městských institucí pro oživení veřejných prostor navázání nové struktury na přirozené směry pěších tahů starého centra bottega jako spojka mezi městem a parkem (... vystoupat z náměstí a skulit se k řece) nová linka tramvaje obsluhující Masarykovo náměstí vymístění automobilové dopravy a ztížení průjezdu aut územím eliminace vozovek – kontinuální chodník, pouze omezeně pojížděný obrubníky nahrazeny patníky, tramvajové koleje zalité do chodníku zrušení bariérové povahy řeky střídání kontrastních charakterů úpravy břehu otevřenost parku k řece částečným odtěžením terénní hrany bydlení za řekou s výhledem na park soustředění škol do jednoho areálu – vlastního světa napojeného na park a řeku přístupnost a otevřenost některých částí při zachování soukromí školy hrubě odhadované investiční náklady 6,6 mld. Kč chceš přijet autem? klidně! auto pohodlně zaparkuješ v garážích na okraji a dál už po svých!